Benefity másla

Benefity másla

Máslo a např. i vejce patří mezi potraviny, které v lidech vyvolávají kontroverzní reakce. Jedni na ně nedají dopustit, jiní z nich mají obavy. Přitom obě potraviny dodávají našemu tělu tolik výživných látek, pokud je konzumujeme přiměřené množství.

Čím nás tedy obohacuje máslo?

Je nezpochybnitelné, že máslo mimo jiné přirozeně obsahuje karoteny a v tuku rozpustné vitaminy, konkrétně tedy A, D, E a K.

Statistiky přisuzují každému z obyvatel republiky roční spotřebu kolem pěti kilogramů másla. Tělu jím dodáváme nasycené mastné kyseliny, které jsou velmi dobře stravitelné a příznivě ovlivňují střevní prostředí. Ty z másla se neukládají do tukových zásob, ale přednostně slouží pro zisk energie.  

„Pamatujte, že po jídle s máslem vám pocit nasycení vydrží mnohem déle než v případě požití jakýchkoliv náhražek. Nasycené tuky jsou důležitou součástí membrán mozkových buněk a cholesterol je nezbytnou látkou pro tvorbu steroidních a pohlavních buněk, žlučových kyselin a vitaminu D, který je potřebný pro silné a zdravé kosti,“ upřesňuje David Fajfr, ředitel závodu Madeta Planá nad Lužnicí.

Více o másle se dozvíte v dalších článcích na webu Akademie kvality. Nebo si zkuste připravit některý z pokrmů z másla či jiné potraviny.