Chléb prospívá našemu zdraví

Chléb prospívá našemu zdraví

Není nad to, když jíme něco, co nám opravdu chutná, a zároveň to dělá dobře našemu organismu. Ideální kombinace. Do této skupiny blahodárných potravin patří i starý dobrý chléb.

Chléb tvoří základ výživové pyramidy. Nutriční odborníci na něm oceňují i další přínosy. Jedná se totiž o významný zdroj energie, vitaminů řady B, železa, vápníku a samozřejmě vlákniny, jíž je v naší stravě stále nedostatek. Vláknina působí aktivně proti civilizačním chorobám, snižuje hladinu cholesterolu, je prevencí cukrovky a má prebiotický účinek v tlustém střevě (prevence rakoviny). 

Prebiotika jsou látky, které střevo nedokáže strávit. Stávají se poté živinami pro bakterie, jež jsou lidskému organismu prospěšné a jsou součástí střevní mikroflóry. Vyšší podíl žitné mouky v chlebu působí blahodárně na peristaltiku střev a pomáhá při problémech se zácpou - stejně tak i mouka ovesná či ječná.

„Žito má vysokou nutriční hodnotu a pestrou škálu minerálních látek. Chleby z celozrnné mouky příznivě působí na glykemický index - vyrovnávají hladinu cukru v krvi - a jsou bohaté na vitaminy, minerální látky a esenciální mastné kyseliny. Při výběru chleba byste proto měli popřemýšlet, jaký druh a složení chleba je nejvhodnější pro vaše zdravotní potřeby. Samozřejmostí také je, aby vám chutnal,“ radí Ing. Jaromír Dřízal, předseda Svazu pekařů.

Nezapomeňte se také podívat na naše edukativní video o chlebu. V průběhu března uveřejníme další články, ve kterých se dočtete například jak správně chléb uchovávat nebo jak si vybrat ten nejkvalitnější přímo v obchodě. Samozřejmě vám při výběru napomohou značky kvality jako Klasa či Regionální potravina.